Datum: 20-01-2018

14-19 juni: leerjaar 3

Update

Thuisblijvers
18-06-2015: Ook de leerlingen die niet naar het buitenland zijn, hebben deze week een leuke week met allerlei activiteiten.
  - Klik hier voor de foto's van de thuisblijvers

Parijs
19-06-2015: We zijn weer veilig aangekomen op het station in Roosendaal.
18-06-2015: In Parijs gaat alles top. We zijn ook al in Disneyland geweest!
  - Klik hier voor de foto's van Parijs

Barcelona
17-06-2015:
Prima eerste dagen in Barcelona! We hebben een leuke groep. We zijn zelfs gevraagd voor tv opnamen van een Japanse televisie!
  - Klik hier voor de foto's van Barcelona

Tsjechië
18-06-2015: We hebben gisteren de hoogte opgezocht. Aan de gezichten te zien, was het soms best spannend!
17-06-2015: Gisteren zijn we naar Praag geweest en hebben we de stad bekeken. Vandaag volgt er meer actie!
15-06-2015: We hebben een goede reis achter de rug en zijn veilig aangekomen in Tsjechië.

- Klik hier voor de foto's van Tsjechië

Istanbul
19-06-2015
Verslag van 19 juni:
we mochten vandaag wat langer slapen. daarna moesten we alvast onze koffers in pakken. na dat gingen we ontbijten. daarna moesten we onze kamers opruimen en onze koffers naar beneden brengen en soms gooien! om 10 uur gingen we naar een waterreservoir. vroeger stonden hier huizen, kastelen en anderen dingen op. hier konden ze vroeger water van daan halen. Ook werd het vroeger gebruik voor vluchtroute. als ze maar dachten dat er gevaar kwam, konden ze via die route vluchten naar de zee.

nadat we klaar waren bij het waterreservoir gingen we ergens wat drinken. na het drinken kregen we 2 uur vrije tijd. je kon toen de laatste leuke dingetjes kopen en wat eten. om half 2 gingen we een stukje lopen. we liepen door de kleine bazaar terug naar de hostel. toen we terug op de hostel waren aangekomen hadden we tot half 3 de tijd voor ons zelf. om 3 uur kwam onze party bus en gingen we naar het vliegveld, om weer naar huis te gaan.

19-06-2015: door Roy

Verslag van 18 juni: Mooie dag weer met onze groep, mooie gebouwen weer gezien. Ook nog de graf van de sultan beschouwd was ook heel bijzonder. Ook nog de blauwe moskee van binnen gezien heel indrukwekkend! Ik zeg geslaagde dag.

19-06-2015: door Roza en Melissa

dag 4, donderdag 18 juni: we begonnen vanochtend met een ontbijtje. daarna gingen we naar een groot binnen plein van een oud paleis. later gingen we naar de moskee (de blauwe moskee) alleen daar was het heel druk dus gingen we eerst wat anders doen. we liepen naar een winkelstraat en daar hadden we 1 uurtje vrije tijd. je kon toen wat eten, drinken en kleren of iets anders kopen.

daarna gingen we naar een begraafplaats waar belangrijke mensen liggen begraven. na de begraafplaats gingen we naar bazaar! het was er super leuk! je moest er wel pingelen zodat het goedkoper was en soms moest je gewoon weg lopen en riepen zij je vanzelf weer terug van: "oke die prijs is goed!" je kon er vele dingen kopen!

toen we terug kwamen van de bazaar gingen we snel terug naar de hostel omdat het ging regenen dus moesten we daar schuilen. na het schuilen gingen we opnieuw naar de blauwe moskee en we hoopte maar dat het minder druk was.. en ja hoor het was minder druk dus gingen we de moskee in! het was heel bijzonder om te zien hoe mensen bidden en hoe het er van binnen uit zag.

na de moskee gingen we met onze PARTY BUS naar een echt Turks restaurant. we aten er op de grond, de mensen vroeger op het platteland deden dat ook en wij hebben nu meegemaakt hoe dat was en het was echt een leuke nieuwe belevenis. En het was super gezellig en ze hadden heerlijke eten!

na het eten gingen we weer terug met onze PARTY BUS, we gingen naar een park en daar had je heel mooi uitzicht over de zee en over een klein stukje van Istanbul! na het wandelen door de park gingen we lopend terug naar de hostel en gingen we genieten van het mooie weer. Ook een lerares die mee is, doet mee aan de ramadan, wij willen haar veel succes wensen! en ook natuurlijk alle anderen die mee doen!!

wij genieten nu nog lekker van onze laatste avond! groetjes uit het warme Istanbul!

18-06-2015: door Roza & Melissa

Verslag van dag 3, woensdag 17 juli: we begonnen vanochtend met een ontbijt. daarna gingen we ons omkleden voor de boottocht die we gingen maken. Eerst gingen we met de party bus naar de boot, daarna moesten we 1 uur varen om op Prinsen eiland te komen. bij prinsen eiland kan je alleen jezelf voortbewegen met een koets, fiets of lopend. er zijn daar geen auto's. toen we er waren kon je vrij rondlopen. sommigen gingen zwemmen en sommigen winkelen of iets anders. we hadden er 's middags ook gegeten daarna hadden we 1 1/2 uur vrije tijd.

om 15.00 uur gingen we met de boot naar Azië, we hadden daar avond gegeten alleen was het wel jammer dat het eten koud was.... later die avond liepen we nog door de stad en het was er super druk maar er waren ook mooie winkels! Rond 19.30 uur gingen we met de party bus terug naar de hostel. het was een lange rit..... maaaaaar we hebben veel mooie dingen gezien zoals de brug van Azië naar Europa. En we hadden een geweldige optreden van een medeleerling dj Bob! Wij gaan nu lekker verder genieten!

17-06-2015: door Roza Salahi, Em3a.
Verslag van dinsdag:
Na het ontbijt gingen we gezamenlijk naar het paleis van een oud oprichter van turkije. We kregen een tour in het paleis en leerden hoe hij leefde. Het was een mooi grooooot paleis met veel spiegels, goud, diamanten en muurschilderingen. Daarna kregen we een rondleiding door zijn slaapkamers en de kamers van zijn vrouwen. Het was groot..erg groot.

's Middags gingen we lunchen en je had 1 uur vrije tijd. Daarna gingen we met onze party bus naar een heel groot winkelcentrum, er waren 8 etages (6 boven de grond en 2 onder de grond). Je kon er heeel leuk shoppen en er zijn denk ik meer dan 100 winkels!

Om 6 uur mochten we zelf beslissen in het winkelcentrum waar we wilden avondeten. Ze hadden super lekkere dingen. Er waren ook heel veel attracties daarzo. Zoals een achtbaan door het winkelcentrum en een vrijval paal. Je kon er ook bowlen. Later gingen we gezamenlijk terug naar onze hostel.

Het was een leuke dag, we hebben veel leuke dingen gedaan, maar ben nu wel moe dus ga ik lekker verder genieten van het zonnige istanboel.

16-06-2015: Uitslapen is er niet bij vandaag. We gaan meteen op stap!

15-06-2015:
Dag 1 is prima verlopen. We hebben een leuke groep en het is mooi weer (27 graden). We hebben nu al zin in morgen, maar eerst effe slapen.
  - Klik hier voor de foto's van Istanbul

Contactgegevens

Van 14 t/m 19 juni gaan de derdejaars leerlingen op buitenlandse reis. Elke reis heeft verschillende vertrek- en aankomsttijden. Hieronder de belangrijkste informatie bij elkaar. De leerlingen die niet mee gaan, volgen een thuisblijf programma.

Barcelona:
- Vertrek zondag 14 juni 18:00u Trivium. Aankomst vrijdag 19 juni 15:00u.
- 126 leerlingen en 10 begeleiders
- Contact: P. Boelmans 06-48036622

Tsjechië:
- Vertrek maandag 15 juni 07:00u Trivium. Aankomst vrijdag 19 juni 07:00u.
- 50 leerlingen en 4 begeleiders
- Contact: M. de Vugt 06-48036618

Parijs:
- Vertrek maandag 15 juni 08:47u station Roosendaal (spoor 4A). Aankomst donderdag 18 juni 18:11u station Roosendaal.
- 20 leerlingen en 3 begeleiders
- Contact: G. Taalman 06-48036631

Istanbul:
- Vertrek maandag 15 juni 07:45u Trivium. Aankomst vrijdag 19 juni 23:45u.
- 27 leerlingen en 3 begeleiders
- Contact: I. Keles 06-48016611

Thuisblijvers:
De leerlingen die niet meegaan op een van de reizen volgen een thuisblijf programma.